Followers

Friday, December 21, 2012

~Surprise tak terduga~

Malam 18hb 12 2012, ritu hubby aku macam biasa balik keje lambat..aku ngan Zahra kat umah lepak sambil menunggu kepulangan suami terchenta ewah hahah, tak adalah mmg da rutin hubby aku balik arround 6 - 10pm klo lebih dari tu tunggula pot pet pot pet la mulot aku tak berenti...

Aritu dia balik lambat mentang2la org gomen dapat bonuskan...aku call "b katner? da balik lom?"
dia cakap "lom lagi, B kat kl tengah nak cari sandal" oo dalam hati aku takpelah sbb da dekat setahun dia tak berganti sandal sume kene skip sejak kami kawen huhuh yela duit banyak kat bnda penting yg lain sian gak kat dia dalam hati 'oh tak kisah la kesian kat dia, da lama tak berganti sandal, even dia ada wat freelance photographer still tak ley nk beli sandal ngan masa n kewangan yg masih lom stabil..Alhamdulillah sekarang da rasa lega sikit betol la org kata rezeki anak ada..rezeki  Zahra mmg boley dikatakan murah jugakla bnyak gift dia dapat duit, baju, botol susu, macam2la, malam tu jugak tetiba owner umah sewa nk dtg bagi pampers..oh okla takyah beli save sikit...hihih alhamdulillah syukur sesangat.macam desperate sgt ko kan hihii yelah baru kawen ni mmg terasa sgt kewangan tuh tak stabil...bukan aku nk mengadu kat ko tapi tula yg aku alami sejak berumahtangga bukan takde duit mayb dlu wet gaji ko, ko nak beli apa ko ley dapatkan mudah teringin nk beli tuh dapat..sekarang da berumah tangga even tu wet ko..takkan ko nak guna sesuka hati tak kesian kat laki ko sorg2 nak tanggung ko bg aku, aku tak kisah duit gaji aku aju ley share sesama ngan dia. Dia pon tak pernah lokek ngan aku masa aku mengandung dalam takde duit pon dia belikn apa aku nk makan tetiba aiskrim magnum ada jer lam fridge, hari2 makan tomyam, cokelat hari2 aku dapat..tiap kali balik surau ada jer bnda makan aku dia bawak, terasa bertuahnya aku kawen ngan dia..terasa diri sgt dihargai..kali ni bukan nk membanggakan laki sendiri tapi nak coretkan entry khas untuk dia..yang banyak korban untuk aku..

Bukan duit sahaja tak lokek (lar da nama pon suami ko, tak heranla mmg tanggungjawab dia. Tapi tak semua lelaki akan ikot kehendak ko..macam laki kenalan aku, mengandung nak makan kfc pon kene tunggu da 2 bulan tak makan baru ley beli klo tak jgn harap! hanya kerana 10hengget lebey pon nak bergaduh sampai merajuk) tenaga pon tak berkira nagan aku..masa aku mengandung ada la dalam 3 bulan aku tak buat pape dia basuh pinggan, mengemas, mengelap sume dia buat..syukur ke hadrat Ilahi kerana ketemukan aku ngan si dia..yang sentiasa menghargai aku even tak cantik mana pon hihih:D tp cukupla dapat gak merasa diri dihargai dan disayangi seperti org lain..tq B..

Berbalik cerita tadi..aku menunggu suami aku tuh tak balik2 tetiba ' tok tok tok' yeahh adik papa da balik.. aku bangun bukak pintu..tengok dia macam letih sgt..yg peliknye dia masuk pastu dia suh aku sesiap elok sikit tuan rumah nak dtg ..dia suh aku tukar pakai tudung ke apa sbb tuan rumah nak dtg melawat Zahra..aku jadi peliknye lahai laki aku ni..beria-ria suh aku masuk bilik...aku ngn mls msuk bilik cari tudung ..pastu dia gelak...sambil wat muka konon cute..joget2 depan pintu bilik ngan tersengih kambing..dia tunjuk "tuh Mi" aku jawab.."apa" ngan muka pelik...sekali aku nampak ada bungkusan otak kat tangan dia..'ermmmm dapat ker hihihi:D memalu kambing lak nk amik


Bukan aku puja laki aku dsbbkan aku dapat hadiah ni tapi aku mmg bangga dapat suami macam ni...ala aku tawu ko pon bangga ngan laki korgkan..laki mestila syg bini...tula kemanisan dalam rumahtangga kadang kala bermasam muka ...kadangkala bergurau-senda walau tak sesenang macam org lain asal aku sekeluarga bahagia, itupon da kira syukur alhamdulillah
Tengkiew B..nah ni hadiah untuk B...perfume ni da takde keluaran taw kat mlaysia..dia berkenan sgt bawu perfume ni tapi katanya perfume ni da tak ada keluaran lagi pasni, akan di tukar jenama lain, kalo ko nak g singapore ada...selamat masih ada stock masa kat Suria,KLCC ..

No comments:

Post a Comment