Followers

Tuesday, June 10, 2014

~Zarra belajar tak pakai pampers~

Assalamualaikum....
Kembali setelah hampir 1tahun senyup....kn rajin gak tulis kat blog untuk catatan memori heheh jiwang la plaks... aku bangun bila zara melalak nak susu terus mata macam burung hantu... 
Terasa nak update pasal zara malam tadi yg aku rasa kelakar plus macam poyo....
"Okey tak kose mak " sambil tangan di bahu mata keatas, seperti biasa balik kerja 5.30 sampai rumah adik ipar aku ( tak pernah citer ea sblm ni, ko bukan nak tawu pon) amik Zara then balik rumah, smpai rumah dalam kol 6.15 camtu ok aku bukak tdg sume nk masak sesiap... ala masak koboi je nasi goreng... senang mudah cepat dan kenyang. Tengah prepare barang2 kat dapur zara sebok pegang pampers macam srh bukak... aku pelik la budak ni aku pon bukak la... suh dia masuk bilik air mandi dia masuk bilik air pastu snyup je, pastu tetiba dia melalak macam kn pukol... merejam nangis aku kat dapur papa dia kat dpn bilik air tapi mata tgk hp... pastu papa dia tanya knp kakak? tuuu.. tu.... terkejot dia da shit kat lantai bilik air depan pintu bilik air....dia melalak sbb geli kowt sbb dia bahagian dlm bilik air tak boley nak kuar sbb dia "uuk" betol2 depan pintu bilik air pastu laki aku sebok panggil 
" mi tengok Zara... " aku cakap "knp?" dia suh tgk jugak belari la tgk anak dara aku tu... aku tanya 
" Zara napa?"  dia melalak tunjuk tempat ' uuk' " tuuuuu... tuuuu..." melalak macam kn pukul sabo jela sejak tu aku rasa dia dlm proses nak pndai 'uuk' dalam toilet.... zara tu mmg sawan toilet suka sgt kalau aku panggil " okey Zara , bukak baju mandi!" ketetil dia lari kat aku nak bukak baju sbb suka mandi dlm tub baby dia.... 



Rupanya bila aku tanya kat adik ipar aku... Dia mmg da mula train zara tak pakai pamper .. Adik aku cakap kt rumah dia pakai baju jer seluar dengan pampers tak pakai bila dia rasa nk kencing dia cecepat lari masuk toilet... tp sambil lari sambil kencing so menjejeh la atas lntai... Alhamdulillah lps ni takyah belikan pampers zara get ready beli untuk adik zara plak okek..... 






No comments:

Post a Comment